Us deixem en aquest enllaç una selecció d'imatges de les activitats i tallers realitzades en 21 de desembre de 2018, al llarg de la jornada de celebració del final de trimestre. Gràcies a tot el professorat, alumnat i guies pel seu treball, participació i capteniment. Va resultar ser una jornada molt especial i harmoniosa.
Com ja és habitual, cada curs en aquestes dates l’alumnat de tercer d’ESO realitza a l’institut una activitat de criptografia (cripto=ocult + grafia=escriptura), complementària de les àrea de matemàtiques.
Primer de tot, veuen la pel·lícula “Descifrando Enigma”, per tal d’introduir-los en el fascinant món dels xifrats, alhora que prenen consciència de la seva vital importància. ALAN TURING ha estat un geni a l'alçada d'ALBERT EINSTEIN, però per desgràcia la seva figura no ha estat reivindicada ni restituïda fins fa uns pocs anys. El visionat d'aquesta pel·lícula serveix per donar a conèixer als més joves la importància de la seva tasca.
Després assisteixen a la xerrada “Codis Secrets”, sobre els mètodes clàssics de criptografia i les matemàtiques dels codis. Un viatge per la història dels missatges secrets des de l'antiga Grècia fins a la Segona Guerra Mundial.
La cloenda de la xerrada és una demostració del funcionament d'una màquina ENIGMA original, el mateix model utilitzat per la Wehrmacht durant la Segona Guerra Mundial.
I per acabar, cada grup realitza un taller, en el que es proposen uns exercicis de xifrat i desxifrat perquè l’alumnat es familiaritzi amb els principis fonamentals de la criptografia.
Dilluns 17 de desembre l'alumnat de Literatura catalana de 2n de batxillerat s'ha desplaçat fins a Torroella de Montgrí per resseguir a peu una part del camí que va fer la Mila, la protagonista de la novel·la Solitud, de Víctor Català, una de les lectures prescriptives del curs.
Caterina Albert, que signava amb el pseudònim de Víctor Català i era de l'Escala, va situar a la muntanya del Montgrí l'acció de la seva novel·la més important. A l'obra, la Mila deixa la plana empordanesa i s'enfila Montgrí amunt cap a l'ermita de Santa Caterina, on ella i el seu marit han de treballar com a ermitans. Des d'allà, al mateix temps que es va familiaritzant amb el paisatge de l'entorn, es va coneixent a ella mateixa i, al final d'aquest viatge d'autoconeixement, és capaç de decidir cap a on encaminar la seva vida.
El tram de recorregut a peu, durant el qual s'han llegit diversos fragments del llibre, ha sortit des de Torroella de Montgrí i ha arribat a l'ermita de Santa Caterina. És el paisatge que va inspirar el primer capítol de la novel·la, titulat "La pujada”. Un cop arribats a l'ermita, s'han pogut observar els espais, molt ben descrits a la novel·la, on es produeixen els fets més determinants de l'obra.
Us presentem els projectes que han creat els i les alumnes de francès de 1ESO.
A partir d’imatges i paraules han fet un recorregut per la cultura i llengua franceses tot desenvolupant la seva creativitat i habilitat manual.
Dilluns dia 10 de desembre el poeta i recitador Josep Pedrals va venir a l’institut amb l’objectiu de portar a terme un recital poètic per a l’alumnat de 1r d’ESO, curs durant el qual des de l’àrea de Llengua catalana es treballa la poesia. Pedrals ha actuat en milers de festivals de diferents llocs d’Europa (Espanya, França, Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Portugal, Sèrbia, Croàcia, etc.), Àsia (Japó) i Amèrica (EUA, Mèxic, Brasil, Nicaragua, Guatemala, etc.). Ha estat, també, premiat en diversos concursos de recitació, entre els quals l’internacional d’Osaka, l’any 2009. El 2013 va ser guardonat amb el premi Lletra d’Or al millor llibre publicat en català l’any anterior per El romanço d’Anna Tirant.
La seva actuació a l’institut va ser molt aplaudida.
En els entorns construïts pels éssers humans estem envoltats de cercles, rectangles i línies rectes. Però ‘’els núvols no són esferes, les muntanyes no són cons, les línies de costa no són cercles, l’escorça dels arbres no és una superfície llisa i els llamps no viatgen en línia recta’’. [B. Mandelbrot].
L’alumnat de primer i segon de batxillerat de la modalitat cientificotecnològica ha participar el passat 21 de novembre en aquesta activitat. Primer, una xerrada a l’aula magna de la facultat on se’ls ha explicat què són i com es construeixen aquestes noves formes geomètriques que ens serveixen per reproduir la natura, i tot seguit un taller a les aules d’informàtica, en el qual l’alumnat ha après a generar fractals iterant unes simples transformacions geomètriques.
Una de les estudiants de la facultat que ha guiat el taller és la Clara Llausàs, exalumna del centre i estudiant del darrer curs del grau en Matemàtiques, que en el seu moment va assistir a aquesta xerrada-taller com a alumna de l’Institut. Aquesta activitat la va ajudar a decidir que el seu treball de recerca seria sobre els fractals.
Dimecres 28 de novembre de 2018 l’alumnat de 2n de Batxillerat ha assistit, al Teatre Municipal de Roses, a la representació teatral de l’obra Terra Baixa, d’Àngel Guimerà, una de les lectures prescriptives del curs.
La dramatúrgia mostra els conflictes entre els tres personatges principals. En Manelic encarna l’home simple que, casat amb la Marta, es rebel·la contra el poder d’en Sebastià, el terratinent, a qui acaba matant i retornant a la muntanya, la terra alta, lluny de l’engany i la traïció de la terra baixa. La Marta és un personatge típic de Guimerà, un ésser desarrelat i desvalgut, que adquireix consciència de la seva personalitat en conèixer en Manelic.
L’adaptació és una proposta de Teatre i Literatura amb el suport de la Companyia Teatre de Ponent i s’adreça a l’alumnat de Batxillerat, amb l’objectiu d’estimular la lectura de les obres que formen part del currículum mitjançant la seva escenificació.
Del 9 al 18 de novembre s’ha celebrat a Catalunya la 23a Setmana de la Ciència, durant la qual s’han portat a terme un munt d’activitats de divulgació científica. La mediateca de l’institut s’ha sumat a la celebració amb una exposició de llibres, relacionats amb el món de la ciència, que mantindrem durant una temporada i que us convidem a venir a demanar en préstec. Aquesta exposició ha comptat amb la col·laboració de les professores Anna Maria Casamitjana, que ha ambientalitzat el vidre amb dibuixos, i Meritxell Mallorquí, que ha aportat una gran quantitat de material.
Dimecres dia 24 d'octubre l'alumnat de 3r i 4t d'ESO va fer una sortida a Barcelona per veure l'obra teatral Els jocs florals de Canprosa, al Teatre Nacional de Catalunya, i visitar el centre cultural el Born i la Ciutadella.
Al matí, van veure l'adaptació, en forma de musical esbojarrat, del text del dramaturg modernista Santiago Rusiñol, una paròdia dels jocs florals que, en el moment de l'estrena, l'any 1902, va provocar un escàndol excepcional, ja que denunciava l'idealisme exaltat d'un certamen que s'havia convertit en vehicle propagandístic del poder polític.
A la tarda, van fer la visita al Born i la Ciutadella per veure l'impacte de la Revolució Industrial en el teixit urbà i per descobrir les circumstàncies històriques i urbanístiques que van determinar el creixement de Barcelona des de començaments del segle XVIII fins a finals del segle XIX.
Durant les dues últimes setmanes els alumnes de 2n d’ESO han realitzat dues sessions de 4 hores de durada cadascuna al GEN de Roses. Durant aquests dos dies han realitzat activitats, en grups reduïts, de vela, caiac, windsurf i paddle surf.
Tot i que en alguna ocasió el vent no ens va acompanyar, els alumnes s’ho van passar d’allò més bé aprenent en un bon ambient de treball. A part de les hores de pràctica, els alumnes també van realitzar una sessió teòrica i un examen escrit ja que la vela forma part del contingut d’educació física a 2n d’ESO.
Divendres 5 d'octubre, tres setmanes després de l'inici de les classes, l'alumnat de 1r d'ESO ha pogut compartir activitats i reptes col·lectius en l'espai d'activitat física de Calabuig. Escalada, caiac, jocs de grup... tot un conjunt d'activitats dirigides a aconseguir que l'alumnat es cohesioni al voltant de la comunitat educativa i d'aprenentatge. Les activitats de grup han estat molt ben acollides, i els reptes individuals molt celebrats! Una gran promoció!
L'alumnat de 1r curs d'ESO ha pogut gaudir d'unes activitats per conèixer l'activitat humana durant el Paleolític i el Neolític. Les Coves de Serinyà i el Parc de la Draga de Banyoles els han proporcionat experiències directes sobre l'hàbitat, costums i modes de vida dels nostres avantpassats. El dia ens ha acompanyat i els grups han tret un molt bon profit de les activitats d'aprenentatge!
Dijous 20 de setembre vam rebre la visita d'alumnes de l'Institut KGS de Drochtersen (Alemanya), amb quin vam tenir l'oportunitat de realitzar activitats conjuntes en l'àmbit de la comunicació i el coneixement mutu, guiats per les professores de Llengua Anglesa. Ha estat una magnífica oportunitat d'obrir una nova finestra al món, de promoure l'aprenentatge actiu de llengües, i sobretot de conèixer nois i noies de l'àmbit europeu. Una activitat fantàstica, que va promoure el coneixement de l'alumnat, més enllà de les parets de l'Institut!
El curs començarà, per a l'alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius el divendres dia 14 de setembre. Durant aquesta jornada s'efectuarà l'acolliment de l'alumnat en l'horari que figura més avall. S'iniciarà amb una rebuda per part de la Direcció del centre a l'aula polivalent.
L'horari d'entrada i sortida d'aquest primer dia (14 de setembre) serà el que s'indica a continuació:
Estudi - Nivell | Horari d'entrada | Hora de sortida |
1r/2n BATXILLERAT | 09:00 hores | 11:00 hores |
CFGM CAFEMN | 09:30 hores | 12:30 hores |
CFGS EAS | 11:30 hores | 12:30 hores |
L'alumnat dels estudis de Tècnic esportiu (Modalitats Vela i Salvament/Socorrisme) iniciarà el curs el dilluns 17 de setembre a les 17 hores.
Molt bon curs 2018-2019!!
El curs començarà, per a l'alumnat d'ESO el dimecres dia 12 de setembre. Durant aquesta jornada s'efectuarà l'acolliment de l'alumnat en l'horari que figura més avall. S'iniciarà amb una rebuda per part de la Direcció del centre a l'aula polivalent. A continuació, a l'aula-tutoria, el corresponent tutor o tutora del grup informarà l'alumnat del funcionament de l'Institut Illa de Rodes: normes a seguir a l'aula i al centre, matèries que necessitaran, horaris, professorat, sistema de treball, ús de l'agenda i del material, etc.
El primer dia l'alumnat només haurà de portar una llibreta i l'estoig. La durada de l'acolliment serà variable, segons el curs.
L'horari d'entrada i sortida d'aquest primer dia (12 de setembre) serà el que s'indica a continuació:
Estudi - Nivell | Horari d'entrada | Hora de sortida |
1r ESO | 08:00 hores | 12:30 hores |
2n ESO | 09:00 hores | 12:30 hores |
3r ESO | 09:30 hores | 12:30 hores |
4t ESO | 10:00 hores | 12:30 hores |
Molt bon curs 2018-2019!!
En el procés de matriculació als estudis del Cicle Formatiu de Grau Superior "Ensenyament i Animació Socioesportiva” de l'Institut Illa de Rodes, s'ha produït un total de 7 places vacants.
D'acord amb la normativa (1) reguladora de la gestió d'aquestes places es convoca a totes les persones preinscrites que figuren en la Llista d'espera a l'acte públic de gestió d'aquestes places, que tindrà lloc el dia Dimarts 24 de juliol de 2018 a les 09:00 hores del matí, a la Mediateca de l'Institut Illa de Rodes.
Cal que les persones assistents aportin la documentació acreditativa de la seva identitat i els documents que acreditin els requisits d'accès al·legats en la preinscripció realitzada, per tal de realizar el procés administratiu de matriculació immeditament després de la finalització de l'acte públic.
L'alumnat d'ESO o Batxillerat amb matèries pendents ha de presentar-se a les proves extraordinàries de setembre de 2018 els dies Dimarts 4 de setembre i/o Dimecres 5 de setembre en l'horari que s'adjunta.
També podeu descarregar-vos l'horari en format PDF.
Les alumnes Maryam Ben-Hammou i Salma Nouni, de 3r d’ESO i de l’Aula d’acollida, han participat en el primer programa de “ Cuines del Món”, on elaboren un plat tradicional de la cuina del Marroc: El Fataer.
La cuina és útil i divertida i representa un molt bon recurs per aprendre un idioma.
Bon profit, esperem que us agradi!
El Grup Miralluna ha finalitzat un dels seus projectes, el mural al pati de l'institut.
Com a coordinadora em sento com elles: "bé, encantades i molt orgulloses d'haver-lo fet". Però no només aquests són els sentiments que tenim, el grup Miralluna parteix d'un "procés on et sents recolzada, lliure i creativa" i ens sentim fortes per fer un crit a la nostra revolució. Totes cridem a la mateixa lluna!
Encara tenim més idees, el curs vinent continuarem!
Benvolgudes famílies,
Disposeu de les llistes de Materials de Treball 2018-2019, així com dels Llibres de Text d'ESO i els Llibres de Batxillerat per al curs acadèmic 2018-2019 a la zona de Famílies d'aquesta web.
L'adquisició de llibres, tal i com expliquem a les qualificacions lliurades per escrit, es realitzarà a través dels serveis de la Llibreria Text.
El procés de compra s'obrirà el proper 12 de juliol. La principal novetat és que aquest any rebreu les comandes al vostre domicili.
L'intercanvi de llibres entre famílies serà dilluns dia 2 de juliol de 2018, a partir de les 18h.
Recordeu que l'AMPA dona suport a aquest procés, els dies i hores comunicats.
Un grup d'alumnes de Llengua i literatura catalana de segon d'ESO, formats per Zakaria Aatani, Jano Cintas, Iu Gayolà, Ona Parada, Anna Vilà, Soraya Cabellos, Dani Barrero, Jan Martín, Adrián Pérez i Tatjana Storath, han participat en el projecte Viquilletra i el seu treball ha estat premiat.
Viquilletra és un projecte col·laboratiu conceptualitzat, dissenyat i produït per LletrA, de la Universitat Oberta de Catalunya, amb l'aliança del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un espai wiki temàtic per compartir les lectures dels estudiants creativament, amb una metodologia pròpia dʼensenyament-aprenentatge de la llengua i la literatura basada en projectes, desenvolupada pel Departament d'Ensenyament i la UOC des de l'any 2011. La Viquilletra la construeixen col·laborativament els estudiants d'ESO i de Batxillerat dels diferents territoris de parla catalana.
En aquesta ocasió, els participants han hagut de crear un booktràiler a partir d'un llibre de lectura. Hi ha hagut un total de 366 grups inscrits en el projecte, 19 dels quals –entre ells els nostres– han estat premiats com a autors dels millors booktràilers.
Moltes felicitats!
Durant el crèdit de síntesi de 3r d'ESO, centrat en el tema dels exilis, l'alumnat de 3r d'ESO va fer una estada a l'Albertg Pau Casals, a Prada de Conflent. Ràdio Arrels, emissora en llengua catalana, va entrevistar professores i alumnat sobre el treball del Camp d'Aprenentatge del Canigó. Escolteu l'entrevista des d'aquest enllaç.
Entre els dies 13 i 15 de juny, l'alumnat de 1r a 3r curs d'ESO estan realitzant l'assignatura obligatòria de Crèdit de Síntesi. A 1r d'ESO són a la Garrotxa, treballant Natura i Volvans. A 2n d'ESO a la Conca de Barberà, treballant història i cultura al voltant del Císter. I, finalment, a 3r d'ESO, a Prada de Conflent, treballant els diversos aspectes històrics i humans dels exilis.
Seguiu l'aventura a través de les imatges del nostra cenal de Facebook https://www.facebook.com/illaderodes/
Dies de convivència, treball, reflexió, companyonia i celebració de tot un curs d'esforç i treball!
Nataixa Costal i Oriol Vidal, alumnes de l’optativa de taller de 3r d’ESO, dirigits per la seva professora, Eva Canelada, han construït, durant aquest curs escolar, un expositor fet amb palets per a la mediateca, un moble molt útil que estem molt contents de poder estrenar.
Moltes gràcies a tots tres!
Els dies 25 i 26 de maig s’ha realitzat a Figueres la Mostra Tramuntec, on s’han exposat tots el treballs i projectes tecnològics desenvolupats per l’alumnat de secundària i batxillerat de la comarca de l’Alt Empordà
La MOSTRA TRAMUNTEC és l’aparador de la Tecnologia a l’Ensenyament i té la seva continuïtat virtual a través del web.
http://blocs.xtec.cat/tramuntec/tramuntec2018/
El nostre institut ha participat portant una representació dels treballs des de primer fins a quart d’ESO i a més dos alumnes de segon de batxillerat han presentat el seu treball de recerca.
Divendres dia 25 de maig es va portar a terme una nova trobada de Clubs de lectura de Secundària. En aquesta ocasió es van aplegar uns 200 alumnes de diferents instituts de la comarca: l’Alexandre Deulofeu, el Cendrassos, l’Olivar Gran i el Ramon Muntaner, de Figueres; l’Institut Cap de Creus, de Cadaqués; El Pedró, de l’Escala, i el nostre institut.
L’acte de cloenda, organitzat pel Seminari de professors de Clubs de Lectura de Secundària, amb el suport del Servei Educatiu de l’Alt Empordà, es va portar a terme a La Cate de Figueres i va constar de dues parts. La trobada es va iniciar amb una conferència de l’escriptora Maite Carranza, seguida d’un torn de paraula en què se li van poder fer preguntes ja que, en els clubs de lectura de tots els centres participants, s’havia llegit algun llibre de l’autora. En la segona part de l’acte, l’alumnat es va distribuir en grups formats per estudiants de diferents centres i van dedicar una estona a intercanviar opinions i recomanacions sobre lectures.
Dijous dia 24 de maig de 2018 l’escriptor Àngel Burgas, autor de la novel·la Noel et busca, va venir a l’institut per parlar del llibre amb l’alumnat de 1r d’ESO, que l’ha llegit durant el segon trimestre d’aquest curs. Noel et busca és un thriller psicològic que explica la història de l’Enric, un noi que es desperta en un hospital amb un dolor intens per tot el cos i que no recorda res de la seva vida anterior. Però l’obra no és un simple thriller sinó un llibre que té, com va destacar l’autor, un component moral, que vol fer pensar. En definitiva, la novel·la és una reflexió sobre les segones oportunitats que ens dona la vida. Àngel Burgas va explicar el procés de creació de la història i, per acabar, va contestar les preguntes dels nois i noies, que van poder endur-se a casa el llibre signat per l’autor.
Els alumnes de 2n de Batxillerat i 3r d'ESO de l'Institut Illa de Rodes van participar el passat divendres 11 de maig al concurs "Premis Emprenedors Alt Empordà 2018".
Aquest any a l'institut hem impulsat una cooperativa a l'assignatura d'emprenedoria de 4t d'ESO.
Els alumnes, des de la cooperativa, han organitzat un torneig de futbol i els guanyadors han estat els alumnes de 2n d'ESO, els quals se'ls ha premiat amb un esmorzar a la Cantina de l'institut.
Enguany s’ha tornat a celebrar una nova edició del Concurs d’Oratòria a l’Alt Empordà. Aquest concurs va adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO d’instituts de la comarca i va néixer amb l’objectiu de promoure la necessitat de millorar l’expressió oral i saber-se expressar en públic.
En aquesta quarta edició hi han participat en Marko Méndez i l’Oliver Pérez, en representació dels alumnes del nostre centre. Ells van ser els seleccionats en una primera fase, on cada institut va haver de triar el candidat més idoni. La semifinal es va celebrar a l’Espai Armengol de Vilajuïga el dissabte 7 d’abril. Hi van participar 26 alumnes en representació dels 15 centres de secundària.
Tots ells van haver de fer una exposició de tres minuts desenvolupant un tema dels proposats. L’Oliver va ser un dels deu finalistes gràcies a la seva exposició “Informats, desinformats, sobreinformats”.
L’acte va comptar amb la presència i participació de Pol Izquierdo, conegut periodista, guionista i director de diferents programes televisius, que va realitzar una breu conferència parlant de la seva experiència i de la importància de saber captar l’atenció del públic.
Diumenge dia 13 de maig de 2018 es van concedir els premis d'Òmnium Cultural corresponents al 39è Concurs per a la Joventut de l'Alt Empordà. L'acte es va portar a terme a les 6 de la tarda als Caputxins de Figueres i va ser amenitzat per Tomàs Fletxa.
Aquesta edició dels premis ha estat dedicada al músic empordanès Pep Ventura, introductor de la tenora a la sardana. En el concurs hi han pogut participar tots els centres educatius de la comarca, tant de Primària com de Secundària. A l'Educació Secundària s'ha donat un premi per modalitat (poesia, conte o auca) i curs (primer, segon, tercer o quart) i a Batxillerat un únic premi per modalitat (poesia o narrativa).
En Pol ha estat el guanyador del Premi Maria Àngels Anglada de contes de 1r d'ESO, amb el conte titulat El segrestador del teatre, i la Marina ha estat la guanyadora del Premi Òmnium Cultural de Narrativa de Batxillerat, amb el relat El dia que les ànimes van decidir una trobada.
Moltes felicitats a tots dos!
Divendres 20 d'abril es va portar a terme, a la seu del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, a Figueres, la final d'El Gran Dictat, una iniciativa emmarcada en la commemoració de l'Any Fabra i promoguda per l'àrea de Cultura i el Consorci per a la Normalització Lingüística, i destinada a l'alumnat de 1r d'ESO de la comarca. Aquest concurs va constar de dues fases: l'eliminatòria, que es va portar a terme a cadascun dels instituts participants, i la final.
Van participar en la final un total de 51 alumnes procedents de vuit instituts d'arreu de la comarca (Figueres, la Jonquera, Roses i Vilafant). Del nostre institut els participants van ser: Rayan Abriak, Malak Ahakkam, Huini Chen, Íngrid Hornos, Fran Muñoz i Pol Ribera. D'entre tots els participants, es van donar tres premis, el tercer dels quals va ser per a Rayan Abriak, que va ser obsequiat amb un val de 50€ per a material escolar i un trofeu commemoratiu de la jornada.
Moltes felicitats a tots els participants!
No us perdeu les Jornades de Portes Obertes!!
Formació postobligatòria de qualitat
Batxillerat - Batxibac
25 d'abril de 2018, 19 hores
Cicles Formatius de Grau Mitjà
8 de maig de 2018, 19 hores
Cicles Formatius de Grau Superior
22 de maig, 19 hores
Dimarts 17 d'abril l'alumnat de 2n de batxillerat va realitzar un taller de literatura, de tres hores de durada, sobre La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, una de les lectures prescriptives del curs. De la mà de Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarro, van poder treballar la novel·la de Rodoreda llegint-ne fragments de forma participativa i analitzant i coneixent els personatges, debatent sobre els lligams entre amor i amistat, parlant de balls i festes majors, de somnis i d'il·lusions, però també de conflictes i frustracions i dels efectes de la guerra.Tot i que l'alumnat de 2n de batxillerat ja havia llegit la novel·la i havia assistit a una representació dramatitzada de l'obra de Mercè Rodoreda, aquest taller els va permetre gaudir-ne des d'una perspectiva més propera, gràcies a les magnífiques lectures d'alguns fragments que en van fer la Mireia i en Joan Carles.
Aquest taller de literatura és una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i s'inscriu en el programa anomenat "Lletres a les Aules”, un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l'alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement i, finalment, estimular i potenciar l'habilitat lectora i el coneixement de la llengua.
Aquest dijous 26 d'abril tot l'alumnat de Batxillerat del nostre institut ha assistit a un espectacle de dramatització de les "Novelas Ejemplares" de Cervantes, lectura obligatòria d'aquest any tant a 1er com a 2n curs. L'obra s'ha representat al Teatre Municipal de Roses a càrrec de la Companyia Teatre de Ponent. Els assistents han pogut gaudir d'una versió força fidel a l'obra original i alhora amena i molt divertida. Després de l'espectacle, l'alumnat ha participat d'un interessant col·loqui amb els actors i el director de l'obra.
Els alumnes de 1r de batxibac tenen com a lectura obligatòria L’ enfant de sable de Tahar Ben Jalloun, obra ambientada al Marroc. Es per això que vam demanar a la Ouiaam El Ouahabi ( mare de dos alumnes de l’ institut )si volia venir a explicar diferents aspectes de la cultura marroquina. I així ho va fer el passat dijous 5 d’ abril. Ens va parlar dels diferents costums que tenen abans de menjar, de quan es saluden, de les diferents festes religioses i nacionals i de com celebren els casaments. Al final de la xerrada ens va ensenyar a preparar la beguda més popular del Marroc, el te, que vam poder degustar acompanyat amb pastes típiques.
Vam passar una bona estona i vam poder descobrir i aprendre moltes coses sobre una altra cultura.
El dimecres 18 d’ abril els alumnes de 3r d’ ESO que estudien francès com a primera i segona llengua estrangera van participar de manera molt activa en el Taller de Contacontes dirigit per Samuel Mountoumnjou. Nascut a l’ oest del Camerun va créixer en un context de tradicions i costums ancestrals que li van transmetre els seus pares i avis i que va compartir amb nosaltres. Ens va explicar diferents contes amb marcat ensenyament útil i moral que els alumnes van ajudar a representar .
Durant dues setmanes, l'alumnat de 1r d'ESO ha desenvolupat l'aprenentatge del programa educatiu de Suport Vital Bàsic en cas de parada cardiorespiratòria súbita. Han après coneixements bàsics (teòrics i pràctics) relacionats amb què cal fer i com podem actuar davant d'una situació d'emergència vital.
Des de 1r a 4t d'ESO, l'alumnat consolidarà els coneixements que els permetrà disposar, en finalitzar l'etapa, d'un reconeixement oficial del seu nivell en SVB.
A més de prendre-s'ho molt seriosament, s'han divertit de valent.
Si algun dia els necessiteu, tranquils, esteu en bones mans!
Dimecres dia 11 d'abril l'alumnat de Llengua i literatura catalana de 1r i 2n de batxillerat va assistir, a la mediateca de l'institut, a la conferència "El català normatiu del segle XXI. L'Ortografia i la Gramàtica de l'Institut d'Estudis Catalans”. L'activitat és una iniciativa conjunta de l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes, la Càtedra Joan Vinyoli de Poesia contemporània, la Càtedra de Patrimoni Literari M. A. Anglada – C. Fages de Climent i la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, que des de fa quatre anys ofereix conferències variades sobre la llengua i la literatura catalanes relacionades amb continguts que s'imparteixen als centres educatius.
En aquesta ocasió, la conferència va anar a càrrec de Natàlia Carbonell Ros, doctora en Filologia catalana per la UdG i promotora tècnica en transferència del coneixement a l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la mateixa Universitat. La conferència va tractar sobre el sentit i el context de la nova Gramàtica de la llengua catalana de l'IEC (2016) i de l'Ortografia catalana (2017); les principals novetats normatives, tant en el terreny de l'ortografia com en el de la gramàtica, i les estratègies, eines de consulta i altres recursos per assimilar adequadament els nous criteris normatius.
El proper dimecres 25 d'abril, a les 19 hores, presentarem l'oferta d'estudis de Batxillerat i Batxibac.
Què és el Batxibac?
El curs 2018-2019 disposarà, per cinquena vegada consecutiva, de l'oferta de la doble titulació Batxillerat - Baccalauréat, anomenada Batxibac. El programa Batxibacc permet a l'alumnat de batxillerat obtenir la doble titulació batxillerat – baccalauréat si cursa un terç de l'horari en llengua francesa, incorpora al seu currículum les matèries Llengua i literatura francesa i Història de França i supera una prova externa.
Per accedir al Batxibacc l'alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües. L'objectiu és que en acabar l'etapa l'alumnat hagi assolit en llengua francesa almenys el nivell B2 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.
Què significa cursar un currículum mixt?
L'alumnat cursa algunes matèries en Llengua francesa, i d'altres en Català o Castellà. Estudia els continguts propis del Batxillerat:
i hi afegeix dues matèries específiques del Baccalauréat
Obté crèdits acadèmics amb activitats realitzades en un entorn cultural i lingüístic en Llengua francesa:
Dilluns dia 9 d'abril l'alumnat de segon cicle d'ESO i batxillerat va tenir l'oportunitat d'anar als cinemes de Roses per veure la pel·lícula Incerta glòria, dirigida per Agustí Villaronga i interpretada per Marcel Borràs, Núria Prims, Oriol Pla i Bruna Cusí.
La història se situa al Front d'Aragó l'any 1937. En Lluís, un jove oficial republicà, és destinat a un lloc temporalment inactiu, on es retroba amb el seu millor amic, en Juli Soleràs. La Trini, la seva dona, és a Barcelona amb el seu fill, patint els efectes de la guerra. En Lluís, la Trini i en Soleràs han estat amics i han compartit ideals, però la guerra ha canviat les coses. El front abandonat és l'escenari on es desencadena el conflicte moral entre els personatges, els seus ideals i les seves accions.
La pel·lícula es basa en la novel·la homònima de l'escriptor Joan Sales, que va viure l'esclat de la Guerra civil, va lluitar al Front d'Aragó i va patir l'exili. Incerta glòria és la seva novel·la més coneguda. La pel·lícula d'Agustí Villaronga és la primera adaptació de la novel·la al cinema.
Isona Passola, presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català i productora de la pel·lícula, va conduir el debat amb l'alumnat després de visionar el film. Una gran experiència compartida!
Maria Mercè Roca, autora de Kenitra, va tornar a ser a l'institut, dijous 5 d'abril de 2018, per fer una xerrada amb l'alumnat de 2n d'ESO, que havia llegit aquesta novel·la durant el segon trimestre del curs.
Kenitra ens parla de l'Adrià, un noi de setze anys que emprèn un viatge a la recerca d'un pare que va desaparèixer quan ell era petit. En començar la novel·la l'Adrià és un noi insegur que culpa el pare de tot allò que no li surt com voldria. El viatge, però, li ofereix l'oportunitat de conèixer nous personatges, viure noves experiències i, per tant, madurar. Per això quan acaba el llibre s'ha convertit en una persona diferent, que ja no necessita culpabilitzar els altres sinó responsabilitzar-se de la seva pròpia vida.
La lectura del llibre permet la reflexió sobre temes tan significatius com l'amistat, l'amor, la família o la recerca de la identitat. Maria Mercè Roca en va parlar a partir de les preguntes que li van fer els nois i noies de 2n que, un cop acabada la xerrada, van poder tornar cap a casa amb el llibre signat per l'autora.
Dimecres dia 21 de març l'alumnat de 4t d'ESO i 1r de batxillerat va fer una sortida a Barcelona per veure l'adaptació teatral de la novel·la Frankenstein, al Teatre Nacional de Catalunya, i visitar el centre cultural el Born i la Ciutadella.
Al matí, van veure la història del monstre a qui, l'any 1818, Mary Shelley va donar vida i va esdevenir un mite de la nova societat contemporània, abocada a un replantejament de les construccions d'identitat en un nou món marcat per la industrialització. La història que, dos-cents anys després, la directora Carme Portaceli ha portat a escena, amb dramatúrgia de Guillem Morales, amb la intenció d'indagar en els territoris més tenebrosos de la humanitat. El clàssic de Mary Shelley mostra, encara avui, les tenebres d'una societat incapaç d'assumir la diferència.
A la tarda, van fer una ruta pel Born i la Ciutadella per veure l'impacte de la Revolució Industrial en el teixit urbà i per descobrir les circumstàncies històriques i urbanístiques que van determinar el creixement de Barcelona des de començaments del segle XVIII fins a finals del segle XIX.
La primera setmana del mes de març es van portar a terme, a la mediateca de l’institut, les segones sessions del club de lectura d’aquest curs. El dia 1 va ser el torn de l’alumnat de segon cicle d’ESO i batxillerat, que havien llegit Paraules emmetzinades, de Maite Carranza, un llibre que denuncia els abusos sexuals infantils i la seva invisibilitat en el nostre món. El dia 6 de març va ser el torn de l’alumnat de 2n d’ESO i, el dia 7, del de 1r. En tots dos casos, havien llegit el llibre La pel·lícula de la vida, de la mateixa autora, que explica la història de l’Olívia, una noia a qui la crisi agafa desprevinguda i ha de lluitar per superar la situació. Un llibre, com l’anterior, de denúncia de les injustícies que es viuen en el nostre món.
L’autora, Maite Carranza, acompanyarà els participants del club de lectura de l’institut durant l’acte de tancament del seminari de clubs de lectura de l’Alt Empordà del curs 2017-2018, que es portarà a terme divendres 25 de maig a Figueres.
Tatjana Storath, de 2n d'ESO, i Anna Barraza, Naiara Pujadas i Aida Valenzuela, de 4t, han participat en els quarts de final del XIV Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, un certamen adreçat tant a l'alumnat de primària com de secundària. A l'ESO cada centre escolar hi ha pogut participar amb un alumne per la categoria de Corsaris, corresponent a 1r i 2n, i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris, corresponent a 3r i 4t. El certamen consta de tres fases: els quarts de finals, corresponents a la comarca de l'Alt Empordà; les semifinals, corresponents a la demarcació de Girona, i la final de Catalunya.
Dimecres 21 de març la Tatjana en la categoria de Corsaris i l'Anna, la Naiara i l'Aida en la categoria de Tropa de Corsaris es van desplaçar als Caputxins de Figueres, on van participar en els quarts de final corresponents a la comarca de l'Alt Empordà. Allà, la Tatjana va ser seleccionada per passar a la semifinal, que se celebrarà a Girona.
Felicitats a totes quatre i molta sort a la semifinal, Tatjana!
Una estranya brúixola amb un missatge secret al seu interior ("Era un objeto raro, pero hermoso") ha servit per donar vida a un conjunt de relats plens d'imaginació i originalitat en la 58ª edició del concurs "Jóvenes talentos de relato corto", que l'empresa Coca-Cola ofereix a l'alumnat de 2n d'ESO, i que s'ha dut a terme aquest dissabte 17 de març a diverses localitats d'Espanya. Nosaltres hem anat a Figueres, a l'Institut Alexandre Deulofeu, per participar-hi. Ainara Cabellos, Soraya Cabellos, Haizea Santos i Tatiana Christina Storah. MOLTES GRÀCIES per la vostra disposició i molta sort!
El dia 22 de març s’ha celebrat a Banyoles l’acte de lliurament del Premi Sambori de la demarcació de Girona – Catalunya Nord, formada per les comarques de l’Alt Empordà, el Baix Empordà, la Catalunya Nord, el Gironès, la Selva i el Pla de l’Estany.
L’Iu Jaume Ametller, de 3r d’ESO, ha guanyat el 1r premi en la categoria de segon cicle d’ESO amb la seva narració El somni d’en Nanga. I, com la resta de guanyadors en les diferents categories, participa en la gran final nacional, els guardons de la qual s’entregaran el dia 25 de maig a Barcelona.
En l’edició de Girona d’enguany hi han participat 72 centres i 323 treballs. A tot Catalunya, en el Sambori d’aquest any hi han pres part uns 41.000 alumnes de 464 centres, unes xifres que fan que sigui dels premis literaris amb més participants d’Europa.
El Premi Sambori té com a objectiu promoure i divulgar la literatura i narrativa catalana i, a la vegada, promoure la creativitat i la imaginació entre els infants i joves de tot el territori. La participació, que ha anat augmentat any rere any, l’ha convertit en un dels premis literaris amb més participació d’Europa.
Enhorabona, Iu, i molta sort a la final catalana!
Podeu llegir més informació sobre el premi Sambori a l’enllaç https://www.omnium.cat/activitats/lliurament-del-premi-sambori-girona-catalunya-nord-0
Joc concurs sobre l’elaboració de paraules amb el símbols dels elements de la taula periòdica.
Com vas de ciències? I de llengües? T’atreveixes a fer una mescla de coneixements i trobar una paraula ben original amb els símbols dels elements de la taula periòdica? Vinga, n’hi ha moltíssimes de paraules amagades!
Hi poden participar tots alumnes de l’institut des de 1r d’ESO a 2n de Batxillerat. Es premiaran, segons les paraules rebudes, la paraula més original, o la més llarga, o la més viatgera, la més pacífica, la més científica, o la que tingui més renom, la que més sorprengui, la més musical...
Pots demanar les butlletes de participació al teu professor de Ciències Naturals, Biologia o Física-Química, i dipositar-la a la bústia que es troba al costat de consergeria. La paraula ha d’estar correctament escrita per tal de poder participar i es pot fer en qualsevol de les llengües que s’imparteixen al centre. El resultat es comunicarà el dia 23 d’Abril, durant la celebració del Sant Jordi.
Ex.La PArAuLa PErIODyCa ( P: Fósfor, Ar: Argó, Au: Or, La: Lantani, P: Fósfor,
Er: Erbi, I: Iode, O: Oxigens, Dy: Disprosi, Ca: Calci)
L'Institut Illa de Rodes ha estat guardonat amb el XIV Premi d'experiències educatives Josep Pallach, pel treball "De Roses al Canigó", que descriu la preparació i realització de l'activitat de Crèdit de Síntesi dels estudis professionals del Cicle Formatiu de Conducció d'activitats fisicoesportives en el medi natural (CAFEMN).
Moltes felicitats als seus autors: Xavier Vilella, Roger Pujol, Toni Muné, Eva Garcia, Ruben Lamas i Xavier Casorrán.
Aquest reconeixement estimula i esperona l'Institut i el professorat a seguir millorant tota la seva oferta formativa, en especial la formació professional i el teixit productiu de qualitat de la comarca.
El curs 2018-2019 oferirem a Roses i comarca, el Cicle Formatiu de Grau Superior en modalitat Dual "Ensenyament i Animació Sòcioesportiva", completant així el recorregut formatiu de la família professional d'activitats físiques i esportives. Formarem professionals capaços d'elaborar, gestionar i avaluar projectes d'animació fisicoesportiva recreatius per a tot tipus d'usuaris, programant i dirigint les activitats d'ensenyament, d'inclusió sòcioesportiva i de lleure, coordinat les actuacions dels professionals implicats, garantint la seguretat, amb respecte pel medi ambient i el territori, aconseguint la satisfacció dels usuaris, segons els costos planificats.
Premi Josep Pallach 2018 from Illa TV on Vimeo.
Els darrers dies de febrer, l'alumnat de Batxibacc i de Clàssiques de l'Institut va realitzar una sortida a França.
Us presentem tot seguit el vídeo-resum que en va elaborar la Paula.
Escapada a Arles i Nîmes 2018 from Illa TV on Vimeo.
Dijous 22 de febrer, per fi ha arribat el dia de posar en practica una de les activitats més completes que estem fent en el Cafemn: Conducció de grups a peu.
Aquest segon trimestre hem portat clients reals. Aquest clients han sigut 72 alumnes de 2n ESO del nostre institut, és a dir alumnes de 12 i 13 anys. Com us podeu imaginar amb un grup tant gran, hi va haver clients molts motivats, d’altres no tant i d’altres amb poca experiència. TOT UN REPTE PER NOSALTRES!
La jornada havia de començar inicialment anant a pujar al Pic de l’Àliga, però al final, per motius meteorològics, no vam poder fer la sortida segons el previst. Es va decidir fer un canvi de ruta i portar de forma segura tot el grup cap a la Ciutadella de Roses, una zona molt més planera i fàcil. Es va enfocar la sortida amb un altre tipus d’activitat.
Per començar vam dividir els clients amb grups de 10 persones per cada tres guies (nosaltres). Seguidament es va proposar fer un joc d’escalfament perquè estiguessin preparats per la cursa d’orientació que els hi havíem organitzat i així també per anar-nos coneixent i agafant confiança uns amb els altres. Després d’haver escalfat vam decidir fer un joc el qual consistia en que la meitat del grup amagaven un objecte i l’altra meitat del grup l’havien de trobar. Per poder-ho dur a terme vam explicar als clients el funcionament dels mapes i brúixoles perquè així poguessin localitzar l’objecte amagat, que la meitat del grup anterior havia marcat en un punt exacte del mapa. Aquesta activitat amb les brúixoles els va agradar molt.
Un cop fet aquest joc, es va explicar com funcionaria la cursa d’orientació: hi havia 4 circuits diferents perquè així no es poguessin copiar uns amb els altres, seguidament es dona la sortida per parelles una de cada grup, cadascuna amb un circuït diferent. Per fer la cursa, disposaven de 45 minuts i havien d’ aconseguir el màxim de punts possibles, tinguen en compte que per a cada 5 minuts que arribessin tard els descomptàvem dos punts dels 8 possibles. Va ser un gran repte per a ells perquè no ho havien fet mai i tenien moltes ganes de poder fer una cursa d’orientació.
Per acabar el dia vam fer un feedback (valorar la activitat) amb els clients, i així aprendre dels nostres errors i poder millorar a les següents sortides, ja que ens queden moltes activitats per fer amb els nostres alumnes (clients). La veritat es que ens van donar molt bona puntuació tot i haver sigut la primera vegada i també ens van dir algunes coses que a ells els hi hagués agradat mes fer en alguns determinats moments del dia.
En conclusió i segons la meva opinió em va agradar molt poder dur a la pràctica tot el que estem treballant en el curs, ja que així ens serà molt més fàcil a l’hora de treballar de veritat.
Oriol Quera Teixidor (CAFEMN)
El dissabte 3 de març, l’Ariadna Blanch i la Nayeli Córdova van participar en la IV edició del Premi de Narrativa Periodística “Diàlegs d’Educació”, a la seu del Servei Educatiu de l’Alt Empordà, a Figueres.
Aquest premi, adreçat a tot l’alumnat de 3r d’ESO de la comarca, està convocat pel Setmanari de l’Alt Empordà conjuntament amb el Servei Educatiu de l’Alt Empordà del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de fomentar i promoure el gust per l’escriptura creativa.
La Nayeli i l’Ariadna, com la resta de participants, han hagut de redactar una notícia a partir de la fotografia d’un noi saltant a l’Skate Park de Figueres.
El lliurament de premis es realitzarà el proper 21 de març a l’Auditori dels Caputxins de Figueres.
Podeu trobar informació detallada del concurs a l’enllaç https://sites.google.com/a/xtec.cat/llengua-ae/espai-elic/premi-narrativa-periodistica/premi-narrativa-periodistica-secundaria-2018
El divendres 2 de març la Itziar Beltrán, l’Encarni Crespo, en Mario García, la Gisela de Smedt, la Xing Lin i la Júlia Pau van participar a la cinquena edició de la fase local de la Lliga de debat de secundària i batxillerat, celebrada a la Universitat de Girona.
Tot el grup va valorar l’experiència positivament i com a una via complementària d’aprenentatge.
En aquesta edició l’alumnat dels centres participants van haver de debatre, en dos debats, a favor i en contra de la pregunta formulada: Té límits l’humor?
Felicitem a tot el grup per la feina prèvia que van preparar i per la seva participació a la Lliga. En tots els debats van saber demostrar la seva vàlua.
La jornada va acabar a la tarda amb el lliurament de diplomes a tots els grups participants a qui, des de l’organització de l’UdG van agrair la seva participació i assistència.
Podeu trobar més informació d’aquesta activitat a l’enllaç http://www.vives.org/serveis/lliga-de-debat/lliga-de-debat-de-secundaria-i-batxillerat/
Enguany celebrem 10 anys del nostre cicle formatiu d'Activitats Físiques i Esportives en el Medi Natural.
Hem decidit seleccionar les millors fotos d'aquests anys, les més representatives, per mostrar-les a la resta de l'institut.
Esperem que les gaudiu tant com nosaltres.
Ens veiem en el camí...
El nostre institut ha estat un dels 30 centres seleccionats, entre 145 propostes, per a formar part del projecte Biblio(R)evolució, de la Fundació Jaume Bofill.
La Fundació Bofill vol donar impuls a iniciatives, recerques i debats per transformar l’educació a Catalunya. Aquest és el principal objectiu de la Crida a les biblioteques escolars, segons s’explica a les bases de la convocatòria: “El repte que planteja la Biblio(r)evolució a la comunitat educativa és definir i cocrear fórmules innovadores que integrin la biblioteca escolar com un agent que respongui als reptes actuals de l’educació”.
La Fundació Jaume Bofill va proposar cinc possibles eixos d’intervenció. El nostre projecte se centra en el de la biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital: formar en l’accés i selecció de recursos digitals, propiciar espais i projectes de creació digital, etc. A mesura que el projecte avanci, ja us anirem informant!
http://educaciodema.cat/crides/bibliorevolucio/bibliorevolucio
Els alumnes de 4t d’ESO de l’assignatura de Tecnologia han presentat quatre projectes a la Fira Arduino 2018 a Cosmocaixa, en els quals l'alumnat ha aplicat els seus coneixements d'electrònica, programació, construcció i assemblatge. Els estudiants han presentat i compartit els seus projectes amb els altres participants i amb tothom que ha visitat la Fira.
Impulsem la robòtica - Tecnologies creatives a l'aula és un programa de formació STEAM amb tecnologies creatives implantat a l’Institut Illa de Rodes, basat en un aprenentatge col·laboratiu, coordinat entre Obra Social "la Caixa", Arduino Verkstad i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
L’alumnat de Literatura catalana de segon de Batxillerat va participar, el dia 2 de febrer, a Ex-Libris, la primera jornada de literatura catalana i batxillerat adreçada a alumnes i docents de literatura. L’acte, organitzat per l’ICE Josep Pallach, el Departament de Filologia i Comunicació de la UdG i el Departament d’Ensenyament, en col·laboració amb docents de Secundària, es va portar a terme a la Facultat de Lletres i va comptar amb la participació de més de 200 persones.
L’acte el va obrir Laura Borràs i el va cloure Enric Iborra. En la franja central de la jornada es van poder escollir diversos tallers: de poesia amb Josep Pedrals, d’escriptura amb Vicenç Pagès, de cançó improvisada amb Gemma Pla, de teatre i recitació amb Mercè Mas i Xavier Renedo, del Tirant lo Blanc amb Xavier Renedo, d’Aurora Bertrana amb Adriana Barcia, de Josep Pla amb Xavier Pla, la presentació de la pel·lícula Josafat de Prudenci Bertrana amb Xavier Puebla, o rutes literàries com “La casa de lletres” per la Facultat, amb la Càtedra M. Àngels Anglada-Fages de Climent, i la Ruta literària Prudenci Bertrana a Girona, amb Oriol Ponsatí.
Dimecres dia 31 de gener l’alumnat de Llengua i literatura catalana de 1r de Batxillerat va assistir, a la mediateca de l’institut, a la conferència "Els trobadors a Catalunya: lectura de la Cansoneta leu e plana de Guillem de Berguedà i la Viadeira de Cerverí de Girona”. L’activitat és una iniciativa conjunta de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes, la Càtedra Joan Vinyoli de Poesia contemporània, la Càtedra de Patrimoni Literari M. A. Anglada – C. Fages de Climent i la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.
La conferència va girar a l’entorn del món dels trobadors, els poetes de l’amor cortès de l’Edat mitjana. Victòria Rodríguez, la ponent, va parlar dels viatges reals i dels viatges poètics dels trobadors; va fer evocacions poètiques de la vida a les corts medievals, a partir de les aliances i les rivalitats entre aquests poetes, i, finalment, va analitzar la tradició i l’experimentació en la poesia trobadoresca catalana.
El Dissabte Transfronterer de les Matemàtiques a l'Alt Empordà és una activitat que es realitza, des de fa 7 anys, a Figueres. És una activitat oberta als centres d'ensenyament de l'Alt Empordà i comarques properes, així com a centres de la Catalunya Nord, dirigida a estudiants de secundària de 4tESO i 1r i 2n de batxillerat.
Cada centre selecciona una parella de cada curs, que assisteix a una conferència, un taller amb monitors i participa en un concurs per equips de dues persones, que consisteix en resoldre un problema correctament i en el mínim temps.
L’Ismail ha participat en l’activitat "Equacions per al canvi climàtic”, i ha guanyat el primer premi formant parella amb alumnat de l’INS Olivar Gran.
També hi han participat dues parelles més del nostre centre
El dia 1 de febrer l'alumnat de 3r D'ESO ha actuat a la cantata UAP! 18. Es tracta d'un espectacle musical que gira al voltant del tema de la pau. Aquest any es celebra el 10è aniversari i el nostre institut hi ha participat des de fa molts anys.
Els passats 30 de gener i 1 de febrer de 2018 van tornar a acollir les Escoles de Roses en les activitats esportives que, anualment, realitza l'alumnat de 1r de Batxillerat amb el nostre alumnat de 1r d'ESO i de 6è de les Escoles pùbliques de Roses. Jornada de coneixement, joc, superació i convivència. En un ambient de col·laboració entre les etapes obligatòries de l'educació. Moltes gràcies a tothom, pel seu compromís i participació!
Hola!
Em dic Haoyang. Avui parlaré una mica sobre la meva experiència i com ens ha anat tant a mi com al meu grup les sessions de tennis i pàdel.
A principi de curs ens van informar que faríem 10 sessions (5 de tennis i 5 de pàdel) al Club de Tennis Roses. Molts nois i noies de la meva classe mai havien jugat a tennis ni a pàdel, en el meu cas jo mai havia jugat a pàdel però a tennis sí, per tant em va il·lusionar bastant aquesta activitat.
Les primeres sessions ens va constar una mica agafar ritme però després va començar a ser divertit això d’anar a jugar cada setmana. De fet, jo esperava que arribés el dijous per anar-hi, es feia menys pesat el dia. Les 5 sessions de tennis van passar volant, era divertit picar la pilota i veure com sortia disparada com una bala i feies punt. Després el pàdel que, tot i que és més avorrit que el tennis, no estava gens malament i n'hem après una mica.
Bé, en resum, anar al club ha estat una experiència agradable i crec que els meus companys de classe pensen el mateix. Així que dono les gràcies de part meva i dels meus companys per aquestes 10 sessions al Club de Tennis Roses i al meu institut.
HAOYANG YE
4t A
Divendres 26 de gener van comptar amb la presencia del nostre antic alumne, Òscar Pereira, estudiant de 3r curs del Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport a la Universitat de Vic. L’exposició del seu recorregut acadèmic i personal va mostrar a l’alumnat les potencialitats de la Formació Professional de qualitat (especialment la del Cicle Formatiu CAFEMN que es realitza al centre), les possibilitats de progrés professional i les actituds personals amb les quals cal afrontar les etapes acadèmiques postobligatòries.
Ha estat un privilegi poder comptar amb tu, Òscar. Moltes gràcies!
El passat dilluns 15 i dimarts 16 de gener l’alumnat de primer de batxillerat van realitzar la seva sortida de curs, relacionada amb l’àrea d’educació física.
Després d’anys d`intents fallits, aquest curs han pogut assistir un total de 28 alumnes, dels quals 20 van esquiar i 8 van fer snow.
La sortida, de dos dies a Port del Comte, incloïa 10 hores de classes amb monitors, baixades amb trineu recreatiu, estància al refugi a peu de pistes amb pensió completa i el material necessari.
No us perdeu el recull de fotografies on es pot percebre clarament que els alumnes s’ho van passar d’allò més bé!.
Vegeu la informació sobre aquest concurs.
Dilluns dia 15 de gener un grup d’alumnat de 4t d’ESO format per Cristina De Smedt, Pol Flor-Laguna, Ángela González, Marko Méndez, Oliver Pérez i Salma Vinyoles, acompanyats de la professora de llengua Isabel Ríos i de l’assessora LIC Núria Puigdevall, va desplaçar-se a l’escola Montserrat Vayreda per portar-hi a terme, en els cursos de 3r i 4t, una activitat de lectura expressiva a partir del conte Alarma al pessebre. L’activitat va ser molt participativa i el grup de lectors va sortir molt satisfet.
Aquesta activitat s’emmarca en el projecte Col·laboratiu de Lectura en Veu Alta que s'inicià el curs 2012-2013 amb l’objectiu d’incentivar el gust per la lectura a través de la col·laboració entre alumnat d'ESO i de Primària. És un projecte coordinat per l'Equip de Llengua i Cohesió social del Servei Educatiu de l'Alt Empordà i forma part del programa Impuls de la Lectura.
Divendres 19 de gener de 2018 el Consell de delegats va destinar la seva reunió periódica a analitzar la millora dels sistemes de reciclatge i neteja de l'Institut. Els equips de treball analitzaren dos problemes detectats per ells i elles, en van buscar les causes i van proposar solucions que s'implementaran en les properes setmanes. Participar i comprometre's és la millor estratègia de millora individual i col·lectiva. Moltes gràcies pel vostre treball!